Кой е длъжен да плаща таксата за битови отпадъци?
(чл. 64 от ЗМДТ, чл. 15от НАРЕДБА № 7 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услугите на територията на община Самуил )
- собственика на имота;
- ползвателя - при учредено вещно право на ползване;
- концесионера – при предоставяне на особено право на ползване - концесия.
Как се определя размерът на таксата за битови отпадъци?
(чл. 66 и 67 ЗМДТ и чл. 14, чл.14а, чл.16 и чл.16а от НАРЕДБА № 7 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услугите на територията на община Самуил)
- Таксата се определя в годишен размер за всяко населено място с решение на общинския съвет, въз основа на одобрена план-сметка за всяка дейност, включваща необходимите разходи за:
- осигуряване на съдове за съхраняване на битовите отпадъци – контейнери, кофи и други;
- събиране на битовите отпадъци и транспортирането им до депата или други инсталации и съоръжения за обезвреждането им;
- проучване, проектиране, изграждане, поддържане, експлоатация, закриване и мониторинг на депата за битови отпадъци или други инсталации или съоръжения за обезвреждане, рециклиране и оползотворяване на битови отпадъци, включително отчисленията по чл. 71а и 71 е от Закона за управление на отпадъците
- почистване на уличните платна, площадите, алеите, парковите и другите територии от населените места, предназначени за обществено ползване.
Когато до края на предходната година общинският съвет не е определил размер на таксата за битови отпадъци за текущата година - таксата се събира на база на действащия размер към 31 декември на предходната година.
- 2. Размерът на таксата се определя в левове според количеството на битовите отпадъци, а когато то не може да се установи - в левове на ползвател или пропорционално върху основа, определена от общинския съвет.
- Основата за определяне размера на таксата за битови отпадъци е данъчната оценка на имотите.
- 4. Таксата за поддържане чистотата на териториите за обществено ползване в населените места се определя в левове на ползвател или пропорционално върху основа, определена от общинския съвет.
Преференции
В кои случаи не се събира таксата за битови отпадъци?
(Чл. 71 от ЗМДТ)
Не се събира такса за:
- сметосъбиране и сметоизвозване, когато услугата не се предоставя от общината;
- поддържане чистотата на териториите за обществено ползване – когато услугата не се предоставя от общината;
- обезвреждане на битовите отпадъци и поддържане на депа за битови отпадъци и други съоръжения за обезвреждане на битови отпадъци – когато няма такива.
Освобождаване от такса за битови отпадъци
(чл. 18 а от НАРЕДБА № 7 за определянето и администрирането на местните такси и цени на услугите на територията на община Самуил )
- Не се събира такса за сметосъбиране и сметоизвозване на битови отпадъци:
Условия:
- имотът да не се ползва през цялата година и
- да е подадена декларация по образец от собствениците или ползвателите до края на предходната година.
Плащане на такса за битови отпадъци
Таксата се плаща на две равни вноски в следните срокове:
- до 30 юни;
- до 30 октомври на годината, за която е дължима;
- Собственикът на новопридобити имоти дължи такса от началото на месеца, следващ месеца на придобиване на имота;
- Когато ползването е започнало преди окончателното завършване на сградата, таксата се дължи от началото на месеца, следващ месеца, през който ползването е започнало;
- За сгради, подлежащи на събаряне, таксата се дължи включително за месеца, през който е преустановено ползването й.
Къде се заплаща таксата за битови отпадъци?
- в общината по местонахождение на имота
За Община Самуил:
- лично – на касата в звено “Местни данъци и такси”, находящ се в с.Самуил, ул. “Хаджи Димитър“ № 2;
Как се заплаща таксата?
- в брой;
- чрез POS терминал;
- по банков път.
Такса за битови отпадъци
Банкова сметка IBAN: BG 74 DEMI 92408400217365
Код за вид плащане: 44 24 00
Банка „Търговска банка-Д”АД - финансов център Разград
BIC: DEMIBGSF